ΣΚΟΠΟΣ ΣΕΛΙΔΑΣ

ΣΚΟΠΟΣ ΤΗΣ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΥΤΗΣ ΕΙΝΑΙ Η ΑΝΑΔΕΙΞΗ ΑΥΤΗΣ ΤΗΣ ΕΠΑΡΧΙΑΣ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ ΧΑΝΙΩΝ ΚΡΗΤΗΣ.Η ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΧΕΙ ΣΑΝ ΒΑΣΗ ΛΑΟΓΡΑΦΙΚΑ,ΙΣΤΟΡΙΚΑ,ΜΟΥΣΙΚΑ, ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΣΤΟΙΧΕΙΑ.ΝΑ ΘΥΜΗΘΟΥΝ ΟΙ ΠΑΛΑΙΟΤΕΡΟΙ ΝΑ ΜΑΘΟΥΝ ΟΙ ΝΕΟΤΕΡΟΙ.

Σάββατο 30 Ιανουαρίου 2010

ΑΝΤΙΚΥΘΗΡΑ (ΣΥΓΚΛΙΟ) ΠΑΝΗΓΥΡΙ ΑΓΙΟΥ ΜΥΡΩΝΑ







ΣΤΟ ΠΑΝΗΓΥΡΙ Τ ΑΓΙΟΥ ΜΥΡΩΝΑ

1.ΝΑΥΤΗΣ-ΚΑΡΜΠΑΔΑΚΗΣ Π.

2.ΣΚΑΡΑΚΗΣ-ΧΑΡΧΑΛΑΚΗΣ Γ.

3.ΧΑΡΧΑΛΑΚΗΣ ΧΡΗΣΤΟΣ (ΜΑΘΗΤΗΣ ΤΟΥ ΝΑΥΤΗ ΚΑΙ ΚΑΤΑΓΩΓΗ ΑΠΟ ΧΑΡΧΑΛΙΑΝΑ ΑΝΤΙΚΗΘΥΡΩΝ)

Το νησί των Αντικυθήρων (κοινώς Τσιριγότο) που οι ντόπιοι ονομάζουν "Λιοί " και οι Κισσαμίτες Συγκλιό είναι ένας βράχος μέσα στη θάλασσα, νότια της Πελοποννήσου, ανάμεσα στα Κύθηρα και την Κρήτη

Πρωτεύουσα του νησιού και λιμάνι είναι ο Πόταμος μέρος ενώ άλλοι παλιοί οικισμοί είναι τα Χαρχαλιανά και τα Γαλανιανά..Ακολουθούν οι μικρότεροι οικισμοί Σκαριανά,Αλεβιζιανά, Κατσανεβιανά.

Η πλειοψηφία των σημερινών κατοίκων έφτασαν στα έρημα Αντικύθηρα στα τέλη του 18ου και του 19ου αιώνα από την περιοχή της Κισσάμου και των Σφακίων της Κρήτης

Το καλοκαίρι στις 16,17 Αυγούστου. γίνετε το πανηγύρι του Ιερομάρτυρα Μύρωνα ,πολιούχου του νησιού

Σύμφωνα με την παράδοση και διηγήσεις παλαιότερων Αντικυθηρίων, η εικόνα του Αγίου βρέθηκε στο νησί την περίοδο που αυτό ήταν τελείως έρημο, μεταξύ των ετών 1423-1782. Την εικόνα βρήκαν δύο κυνηγοί από την Κίσσαμο, οι οποίοι είχαν έρθει στα Αντικύθηρα για να κυνηγήσουν αγριοκάτσικα, τα οποία αφθονούσαν τότε στο νησί, όπως άλλωστε και σήμερα. Οι δύο αυτοί κυνηγοί είδαν ένα αγριοκάτσικο να βγαίνει από μια συστάδα θάμνων με το κεφάλι του βρεγμένο. Υποθέτοντας ότι υπάρχει νερό, παραμέρισαν τους θάμνους και ανακάλυψαν μια μικρή σπηλιά με «ολίγον, πλην εύγευστων ύδωρ», όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται σε σχετική διήγηση, όπου βρήκαν την εικόνα του Αγίου Μύρωνος. Την τοποθέτησαν σε ένα εικονοστάσι που πρόχειρα κατασκεύασαν από πέτρες και έφυγαν για την Κρήτη. Ύστερα από μερικούς μήνες ήρθαν πάλι στα Αντικύθηρα με σκοπό να χτίσουν ένα μικρό Ναό προς τιμήν του Αγίου. Καθώς προχωρούσαν προς την περιοχή, όπου είχαν τοποθετήσει την εικόνα, είδαν ότι το εικονοστάσι δεν βρισκόταν στην τοποθεσία που το είχαν χτίσει, αλλά είχε μεταφερθεί στην τοποθεσία όπου σήμερα βρίσκεται ο Ναός του Αγίου. Θεώρησαν ότι ο Άγιος επιθυμούσε την ανέγερση του Ναού του στον συγκεκριμένο χώρο, όπως και έγινε.

Ο τρόπος του εορτασμού παραμένει εδώ και χρόνια παραδοσιακός. Από τις αρχές Αυγούστου, οι κάτοικοι κυνηγούν αγριοκάτσικα, τα οποία στις 16 και 17 του μήνα τα βράζουν και τα προσφέρουν στους προσκυνητές. Επίσης, οι γυναίκες του νησιού ζυμώνουν ψωμί, το οποίο ψήνουν στον παραδοσιακό φούρνο με ξύλα που βρίσκεται στο χώρο του Μοναστηριού. Για δύο ημέρες (16&17 Αυγούστου), οι κάτοικοι και επισκέπτες του νησιού (που πολλές φορές ξεπερνούν τα 1000 άτομα) εορτάζουν τον πολιούχο και προστάτη τους με πατροπαράδοτο κρητικό γλέντι, που περιλαμβάνει ζωντανή παραδοσιακή κισσαμίτικη μουσική και χορό. Την παραμονή της εορτής τελείται ο Μέγας Πανηγυρικός Εσπερινός και στην συνέχεια πραγματοποιείται παραδοσιακό κρητικό γλέντι στο προαύλιο του Ναού.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου