ΣΚΟΠΟΣ ΣΕΛΙΔΑΣ

ΣΚΟΠΟΣ ΤΗΣ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΥΤΗΣ ΕΙΝΑΙ Η ΑΝΑΔΕΙΞΗ ΑΥΤΗΣ ΤΗΣ ΕΠΑΡΧΙΑΣ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ ΧΑΝΙΩΝ ΚΡΗΤΗΣ.Η ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΧΕΙ ΣΑΝ ΒΑΣΗ ΛΑΟΓΡΑΦΙΚΑ,ΙΣΤΟΡΙΚΑ,ΜΟΥΣΙΚΑ, ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΣΤΟΙΧΕΙΑ.ΝΑ ΘΥΜΗΘΟΥΝ ΟΙ ΠΑΛΑΙΟΤΕΡΟΙ ΝΑ ΜΑΘΟΥΝ ΟΙ ΝΕΟΤΕΡΟΙ.

Σάββατο 6 Φεβρουαρίου 2010

ΜΙΧΑΛΗΣ ΠΟΛΥΧΡΟΝΑΚΗΣ



Ο Μιχάλης Πολυχρονάκης, δάσκαλος της Κρητικής Μουσικής, όπως τον αποκαλούν οι χωριανοί του στα Τοπόλια, συνεχίζει παρά την ηλικία που έχει, να διδάσκει την τέχνη του λαγούτου, τραγουδώντας παλιούς αγαπημένους του στίχους με νόημα!
“Γεννήθηκα το 1930 σε αυτό το πανέμορφο ιστορικό χωριό της Κισάμου που κάποτε έσφυζε από ζωή και τώρα δυστυχώς βλέπω να μαραζώνει αφού οι νέες οικογένειες είναι ελάχιστες και οι υπόλοιποι είμαστε με το διαβατήριο στο χέρι για το… μεγάλο ταξίδι. Τέλος πάντων, δεν είναι ώρα να αναλύσουμε τα αίτια που έφεραν τα χωριά σε αυτή την κατάσταση, γι’ αυτό θα μιλήσω μόνο για την προσφορά μου ως καλλιτέχνης μουσικός της παλιάς γενιάς. Για μένα η μουσική παράδοση είναι ένας ανεκτίμητος θησαυρός. Έχει κάνει φωλιά μέσα στον πνευματικό, αλλά και ψυχικό μου κόσμο. Ανήκω στην τέταρτη γενιά των Πολυχρονάκηδων στα Τοπόλια. Οι παππούδες μου ήταν καλλικέλαδοι ψάλτες και καλλιτέχνες οργανοπαίκτες, όπως ήταν και ο πατέρας μου ο οποίος ήταν ακόμα και ζωγράφος. Η μητέρα μου ήταν μια πολύ καλή νοικοκυρά. Σε αυτό το νοικοκυριό ανατραφήκαμε τέσσερα αδέλφια και όλοι ξέρουμε από όργανα. Περισσότερο όμως ασχολήθηκα εγώ. Μέχρι 28 χρονών ήμουν εδώ και δούλευα στο χωριό κάνοντας πολλές δουλειές με κύρια την εργασία του ξυλουργού. Αργότερα έφυγα στην Αθήνα κάνοντας το επάγγελμα του ελαιοχρωματιστή. Εκεί δημιούργησα τη δική μου οικογένεια.

Το λαγούτο ήταν στην καρδιά μου και πάντα στις ελεύθερες ώρες έπαιζα και δίδασκα νέα παιδιά σε διάφορους Συλλόγους όπως είναι η «Κρητική Μούσα», η «Παγκρήτιος Ένωση» κ.ά. Στο διάβα της καλλιτεχνικής μου διαδρομής, συμμετείχα σε πάρα πολλές εκδηλώσεις Συλλόγων σε όλη την Ελλάδα και έχω κυκλοφορήσει την πρώτη δισκογραφική μου επιτυχία το 1959. Από τότε και μετά κυκλοφόρησαν πολλοί δίσκοι μου και αμέτρητες κασέτες με διάφορα τραγούδια. Τώρα, αν και συνταξιούχος από χρόνια, αισθάνομαι πολύ δυνατός και συνεχίζω να παίζω λαγούτο και να διδάσκω τα νέα παιδιά. Δεν υπήρξα ποτέ επαγγελματίας μουσικός, πάντα διασκέδαζα τον κόσμο και τους φίλους δωρεάν. Για την προσφορά ως καλλιτέχνης με τίμησαν επανειλημμένα…
ΑΡΘΡΟ ΓΙΑΝΝΗ ΚΑΚΑΝΟΥ.
ΑΚΟΥΣΤΕ ΠΑΙΞΙΜΟ ΤΟΥ ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΟΝ ΑΔΕΡΦΟ ΤΟΥ ΜΑΝΩΛΗ(ΒΙΟΛΙ) ΠΑΤΩΝΤΑΣ ΕΔΩ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου